۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

رهایی از حواس پرتی


یک ذهن خلاق، برای خلق ایده های نو نیاز به تمرکز دارد. تمرکز نیازی است که برای فکر کردن لازم است. گاهی اوقات باید ساعت ها یا حتی روزها فقط فکر کنید، در سکوت و ارامش بدون کوچکترین حواس پرتی.
همیشه سعی کنید اتاق کارتان از چیزهایی که به هر دلیل ذهنتان را مشغول خود می کنند پاک باشد. این ها می توانند صداها، اشیاء، افراد یا حتی منظره پنجره اتاقتان باشد. در وقت کاریتان کسی را نپذیرید و سعی کنید در صورت امکان تلفن همراهتان را خاموش کنید. البته این تا حد زیادی محتاطانه است اما اگر از جمله افرادی هستید که با کوچکترین حواس پرتی رشته افکارتان پاره می شود باید خو را به ایمن ترین نحو به کارتان بسپارید.
عده ای با گوش دادن به موزیک تمرکز بیشتری به کار پیدا می کنند. البته با صدای بسیار کم. هر کسی به سبک خاصی از موزیک برای دستیابی به ارامش حین کار نیاز دارد که این را خودتان باید بیابید. گرچه گوش دادن به موزیک برای همه مناسب نیست و توصیه نمی شود.
عادت کردن بهترین راه حل برای مکان های شلوغ و پر رفت و امد است. اگر محیط کارتان پرسر و صداست و نمی توانید به جای دیگری بروید بهترین راهکار عادت به وضعیت موجود است.
افکار بی فایده را که فقط ذهنتان را به پرواز در می اورند در حین کار از خود دور کنید. این افکار نه تنها کمکی به شما نخواهند کرد بلکه ساعتها زمان ارزشمندتان را هدر میدهند.
هر کسی شیوه ای برای بهبود وضعیت کیفی کارش دارد که این وضعیت حتما مشابه دیگری نیست. با کمی تلاش بهترین وضعیت و جایگاه برای خود را پیدا خواهید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از شما برای شرکت در نظرخواهی متشکرم